O asociaci

ARI je think-tank pro veřejnou infrastrukturu ČR. Sjednocuje a prosazuje dobrou mezinárodní praxi.

Výhody členství

Zprávy

Modernizace tratě na letiště by mohla začít do roku 2027, uvedl ministr Kupka na konferenci

Ministr dopravy v exkluzivním rozhovoru zdůraznil klíčovou roli PPP projektů týkající se modernizace infrastruktury. První kilometry vysokorychlostních tratí by pak měly být dokončeny do deseti let.

Pane ministře, nacházíme se na konferenci Česko na křižovatce 2, na které jste uvedl, že využití PPP projektů je klíčové. Zmínil jste i modernizaci tratě, která by měla být budována od nádraží Veleslavín až na letiště Václava Havla. Můžete nám k tomu říct více? 

Úsek mezi nádražím Veleslavín, Ruzyní a letištěm Václava Havla je prvním z prověřovaných projektů pro financování PPP. Měli bychom v krátké době získat výsledky studie proveditelnosti a spustit další kroky, což znamená výběr strategického partnera pro přípravu samotného tendru na koncesionáře.

Jaký je časový harmonogram výstavby této trati? 

Již běžíme závod s časem, protože jakmile vybereme koncesionáře, bude možné začít. Na řadě míst jsme již ve fázi získávání stavebního povolení a výkupu pozemků, takže realisticky je možné opravdu uvažovat o roce 2026, nejpozději o roce 2027, pro zahájení stavby.

Říkal jste také na konferenci, že za deset let by vysokorychlostní tratě měly mít první kilometry. O jaká místa se bude jednat prioritně? 

 Moravská brána jedna a dva, což je asi v tuhle chvíli nejdosažitelnější meta.

A až teprve poté budou následovat další?  

My pracujeme současně na více projektech. Koneckonců každé příslušné pracoviště Správy železnic má týmy, které se věnují české části a týmy, které se věnují moravské části republiky. V tuto chvíli spolu oba týmy tak trochu soutěží, kdo bude dřív. 

Rozhovor byl uskutečněn v rámci konference Česko na křižovatce 2. 

Autor: Karolína Koucká

Zdroj: railtarget.cz

Zajímá vás téma
PPP pro veřejnou infrastrukturu?