Aktuálně

Pravidelně vás informujeme o aktivitách ARI a dění ve veřejné infrastruktuře nejen v ČR.

O asociaci

ARI je think-tank pro veřejnou infrastrukturu ČR. Sjednocuje a prosazuje dobrou mezinárodní praxi.

Výhody členství

Zprávy

Se všemi razítky. Poslední úsek D35 získal stavební povolení

Stavba má začít v roce 2026, počítá se s metodou PPP.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo stavební povolení pro poslední úsek dálnice D35. Dopravní a stavební energetický úřad (DESÚ) vydal zatím nepravomocné rozhodní o povolení úseku Staré Město – Mohelnice. Stavba začne kvůli financování PPP zřejmě až za dva roky.

Rozhodnutí o stavebním povolení je na úřední desce DESÚ. Pro ŘSD jde o symbolickou tečku za velmi rychlý posun s přípravou celé dálnice D35. „Na akci probíhá majetkoprávní příprava a připravuje se zahájení výběrového řízení na zhotovitele archeologického výzkumu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stav D35 - postavené úseky, rozestavěné a v přípravě. Foto: dalnice-d35.czD35 Staré Město - Mohelnice. Pramen: ŘSD

Stát ještě na v dubnu uváděl termín zahájení příští rok, nakonec se ale rozhodl pro jiný způsob financování celé stavby. Namísto standardního postupu, kdy vysoutěží zhotovitele, použije metodu PPP. Při té dálnici postaví soukromá firma. Následně ji státu pronajme a postará se i o provoz a údržbu. Zjednodušeně řečeno jde o dálnici na leasing. V Česku se touto metodou nyní staví část D4. Společně s úsekem Staré Město – Mohelnice se takto bude soutěži t i část Opatovec – Staré Město.

Úsek Staré Město – Mohelnice měří 18,2 kilometru. Součástí bude i 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín. Dálnice v tomto úseku nahradí távající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit. Stavba má začít příští rok, hotovo má být v roce 2029. Odhadované náklady dál rostou: ještě na přelomu roku ŘSD uvádělo 14,4 miliardy korun, nyní 15,9 miliardy korun. Popsán je v informačním letáku.

Autor: Jan Sůra

Zdroj: zdopravy.cz

Zajímá vás téma
PPP pro veřejnou infrastrukturu?