Trať je projektem DBFM – navrhni, postav, financuj, udržuj, který zajišťuje 80 km vysokorychlostní tratě a napojení na stávající konvenční tratě mezi městy Manduel na východě Nîmes a Lattes na západě Montpellier.
Maximální rychlost je 220 km/h pro vysokorychlostní vlaky (cílem je dosáhnout 300 km/h) a 120 km/h pro nákladní dopravu. Trať prochází 31 obcemi.
Projekt zahrnuje:
60 km nového úseku vysokorychlostní tratě mezi Manduelem východně od Nîmes a Lattes západně od Montpellier. Trať je vedena mimo městské oblasti Nîmes a Montpellier a zdvojuje se se stávající tratí Tarascon – Sète, kde provoz dosáhl úrovně vylučující další růst.
10 km tratě pro nákladní dopravu z Manduelu do St Gervazy.
8 km čtyř hlavních napojení, včetně jednoho se středomořskou vysokorychlostní tratí, dvou s tratí Tarascon – Sète a jedno s pravým břehem Rhôny.
Jedná se o první smíšenou trať ve Francii, která je určena pro osobní i nákladní dopravu.
Více informací o projektu ZDE.