Aktuálně

Pravidelně vás informujeme o aktivitách ARI a dění ve veřejné infrastruktuře nejen v ČR.

O asociaci

ARI je think-tank pro veřejnou infrastrukturu ČR. Sjednocuje a prosazuje dobrou mezinárodní praxi.

Výhody členství

Zprávy

PPP projekt železničního spojení Letiště VH v Praze

Správa železnic společně s MDČR vydala výzvu k podání žádosti o účast ve veřejné zakázce včetně kvalifikační dokumentace na PPP projekt železničního spojení Letiště Václava Havla Praha (PRAK).

Odkaz na dokumentaci: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_15797.html

Termín na podání žádosti o účast je do: 14. 2. 2025

Stručný popis předmětu:
Tato Veřejná zakázka na služby se týká vybraných úseků investičního záměru Modernizace trati Praha – Kladno s napojením na Letiště Václava Havla Praha („projekt PRAK“), a to konkrétně úseků 

A-46: modernizace trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Ruzyně (včetně), 
A-47: novostavba trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo), 
A-48: Novostavba ŽST Praha-Letiště Václava Havla a 
A-33: Zaokruhování železničního spojení z Letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno označovaných dále ve Výzvě také jako A-46, A-47, A-48 a A-33.

V celé délce se bude jednat o dvoukolejnou železniční trať standardizovaného rozchodu 1435 mm, elektrizovanou střídavou trakční napájecí soustavou 1×25 kV / 50 Hz, zabezpečenou pro provozování železniční drážní dopravy systémem ETCS L2 spolu se zajištěním kompatibility vystavěných částí Veřejné zakázky s okolními částmi železniční infrastruktury realizované SŽ, resp. jí vybraným dodavatelem. 

Předmětem Veřejné zakázky na služby bude zajištění souboru činností prováděných ve vztahu k vybraným úsekům A-46, A-47, A-48 a A-33, spočívajících v: 
– dodání, resp. zajištění změn projektové dokumentace a související inženýrské činnosti (projekční část), výkon práv a povinností stavebníka; 
– zhotovení vybraných přípravných prací před zahájením stavby, zejména archeologický průzkum, pyrotechnický průzkum, provedení kácení, zhotovení a vyhodnocení pro dodavatele potřebných doplňkových inženýrských průzkumů (včetně vrtných prací); 
– zhotovení vybraných železničních úseků, včetně dodání souvisejících technologií a zajištění realizace vyvolaných úprav (stavební část) dle Zadavatelem definovaných minimálních technických požadavků a požadavků na práce;
– zajištění dozoru nad prováděním prací v součinnosti se Zadavatelem a nezávislým dozorem;
– zajištění financování úvodní investice dodavatelem (financování); 
– opravě a údržbě (popř. obnově) klíčových subsystémů: infrastruktura, energie a traťové řízení a zabezpečení po dobu trvání smlouvy (část údržbová/provozní). 

Záměr Zadavatele, tj. konečný cíl, který realizací Veřejné zakázky sleduje, spočívá v realizaci vybraných úseků projektu PRAK zahrnující projektování, výstavbu, financování, opravu a údržbu nově vybudované železniční trati. 

Zajímá vás téma
PPP pro veřejnou infrastrukturu?

Zajímá vás téma
Vysokorychlostní tratě (VRT)?